Pytania i odpowiedzi

Pytania dotyczące usług

Czy porządkowanie po pogrzebie obejmuje też umycie grobu ?

Usługa „porządkowanie po pogrzebie” obejmuje wysprzątanie grobu na sucho. Na prośbę klienta można rozszerzyć ją o umycie płyty nagrobka, za dodatkową, uzupełniającą opłatą. W takim przypadku należy się z nami skontaktować.

Czy można zamówić kilka razy w roku, np. raz na kwartał, uporządkowanie grobu i zapalenie zniczy?

Oferujemy indywidualne Pakiety opieki całorocznej, dostosowane do oczekiwań klientów. Istnieje zatem możliwość realizacji wybranej liczby usług w określonym przez Państwa terminie.

Czy można umówić się z pracownikiem wykonującym usługę aby pokazać grób i nadzorować pracę?

Klienci nie mają bezpośredniego kontaktu z pracownikiem, wykonującym prace porządkowe przy wybranym grobie. Specjalne prośby dotyczące wykonywanej usługi, są ustalane na etapie składania zamówienia i zamieszczone w uwagach, a po wykonaniu pracy wysyłamy raport zdjęciowy.

Czy myjemy groby z lastriko również przy użyciu myjki ciśnieniowej?

Nie. Oferujemy jedynie tradycyjne ręczne mycie, przy użyciu środków myjących dostosowanych do rodzaju grobu i odpowiednich szczotek lub ściereczek.

Czy przy odchwaszczaniu stosujemy jakieś środki chemiczne przeciw chwastom?

Pracownik wykonujący usługę odchwaszczania, korzysta z wybranych narzędzi ogrodniczych, nie używając chemicznych środków chwastobójczych, chyba że na specjalne życzenie klienta i za dodatkową opłatą.

Czy usuwamy ślady po parafinie, wosku, rdzy z płyty nagrobnej?

Pracownik przed przystąpieniem do mycia, usuwa tylko parafinę, wosk który zastygł na płycie. Parafina bardzo często przenika trwale w głąb kamienia, zostawiając tłuste plamy, których zwykłe mycie nie usuwa, tym bardziej, że woda do mycia grobu jest zimna. Plamy po rdzy nieraz udaje się usunąć, najczęściej z granitowych nagrobków. Na grobach z lastriko, o porowatej powierzchni, jest to trudne i odbarwienia pomimo szorowania mogą zostać.

Czy w ciągu roku można zamówić tylko samo dosypanie żwirku jeśli zajdzie potrzeba?

Tak, istnieje taka możliwość

Czy mycie lastriko obejmuje również usunięcie mchu z pomnika?

Nagrobki wykonane z lastriko, czyścimy przy użyciu szczotek o różnej twardości i mocniejszych płynów myjących. Usunięcie mchu i zielonego nalotu, który wniknął w porowatą powierzchnię lastriko wymaga zamówienia dodatkowego szczotkowania dla uzyskania lepszego efektu. Starsze, nieczyszczone regularnie nagrobki bardzo ciężko przywrócić do zadowalającego stanu wykonując jedynie jednorazową usługę mycia.

Czy pracownik może wykonać zamówienie na cmentarzu, którego nie ma na liście?

Zamówienie może być dodane wówczas, gdy wybrany grób znajduje się na cmentarzu umieszczonym w naszej bazie cmentarzy, albo jest widoczny na mapce na stronie Cmentarium.pl. Jedynie w szczególnych możemy wykonać usługę na innym cmentarzu, ale znajdującym się w mieście, w którym aktywnie działamy.

Dodatkowe usługi kamieniarskie

W jakich miastach świadczymy usługi kamieniarskie takie jak kładzenie kostki, poziomowanie grobu itp.?

Drobne usługi kamieniarskie wykonujemy w Gdańsku, Sopocie, Gdyni, Bydgoszczy, Inowrocławiu. Ciągle jednak poszerzamy działalność o kolejne miasta. Proszę kierować zapytania drogą mailową lub telefoniczną.

Czy odnawiamy każdy rodzaj napisów na płycie?

Odnawiamy tylko napisy malowane. Nie zajmujemy się piaskowaniem liter, uzupełnianiem liter kutych.

Czy możemy wysypać grys wokół grobu?

W wielu miastach wykonujemy usługę uzupełnienia otoczenia grobu grysem. Usługa podlega indywidualnej wycenie. Prosimy wysyłać zapytania mailem, albo poprzez stronę sklepową, wybierając usługi renowacyjne, kamieniarskie z listy usług dla wybranego grobu i wpisując treść zapytania w odpowiednie pole.

Jak dokonujemy wyceny odnowienia napisów?

Koszt usługi odświeżenia napisów ustalamy biorąc pod uwagę ilość znaków do odmalowania, ewentualnie wielkość. Cena za jedną literę lub cyfrę - od 5 zł. Aby uzyskać konkretną wycenę dla wybranego grobu: prześlij wyraźne zdjęcie nagrobka, tablicy z napisami na adres pomoc@cmentarium.pl i podaj lokalizację (nazwa cmentarza, miasto) lub poproś o wycenę na stronie kontaktu.

Czy uzupełniamy ubytki w płytach nagrobnych?

Aktualnie nie wykonujemy tego rodzaju usług.

Etapy realizacji zamówienia: złożenie zamówienia, płatności, termin wykonania i potwierdzenie realizacji, zwroty, reklamacje

W jaki sposób rozpatrywane są reklamacje, jeśli wykonana usługa nie spełnia oczekiwań klienta?

Każda zrealizowana usługa jest sprawdzana przez nasz zespół pod kątem zgodności ze złożonym zamówieniem i uwagami przekazanymi wcześniej przez klienta. Każdorazowo oceniamy jakość i terminowość wykonania prac przy grobie, jak też weryfikujemy zakres usług (w tym zakup kwiatów i zniczy), aby wykluczyć ewentualne pomyłki. Zdjęcia otrzymane od pracowników, dokumentujące prace przy grobie, są wysyłane do klientów tylko po pozytywnej weryfikacji. Ewentualne reklamacje zgłoszone przez klienta, są przez nas rozpatrywane indywidualnie.

Czy mogę wybrać termin realizacji usługi?

Można w uwagach do zamówienia wpisać termin na który chcieliby Państwo, aby usługa została wykonana (wyłączając terminy przedświąteczne). Realizację usługi ustalamy na 2-3 dni przed tym terminem, ewentualnie razem z tym dniem.
Jeśli nie będzie takiej możliwości, np. z powodu niesprzyjającej pogody, braku dostępnych terminów, poinformujemy o tym mailowo.
W przypadku usługi, która miałaby być zrealizowana w przeciągu 1-2 dni od złożenia zamówienia, należy skontaktować się z biurem czy istnieje taka możliwość.

Jaki jest termin realizacji usługi?

Termin realizacji usługi to 7 dni roboczych. Termin ten nie obowiązuje w okresach przedświątecznych. Ze względu na wykonywanie w pierwszej kolejności usług dla opiek całorocznych, posiadamy ograniczoną ilość dostępnych terminów najbliżej świąt dla zamówień jednorazowych. Usługi takie realizowane są zgodnie z kolejnością ich napływania i w miarę dostępności terminów.

Czy mogę złożyć zamówienie poprzez kontakt z biurem?

Tak, zapraszamy do kontaktu telefonicznego od poniedziałku do piątku w godzinach 9-15 dla zamówień telefonicznych.

Dlaczego w zamówieniach pojawiają się trzy różne numery konta?

Cmentarium.pl prowadzone jest przez konsorcjum firm: spółkę Sorrow Alley, Stone Heart i Rezolut, które posiadają oddzielne konta bankowe.

Jak działają Raty PayU i PayU Płacę później?

Jeśli przy składaniu zamówienia okaże się, że nie mogą Państwo, z różnych przyczyn, pozwolić sobie na taki wydatek, zachęcamy do skorzystania z dogodnych form płatności ratalnych bądź opóźnionych.

Dla zamówień od 1000 zł

  • Raty PayU - określamy ilość rat, wypełniamy krótki formularz (minimum formalności), czekamy kilkanaście sekund na decyzję a pierwszą ratę płacimy za miesiąc.

Dla zamówień od 300 do 1500 zł

  • PayU Płacę później - po uzupełnieniu danych i akceptacji regulaminu, otrzymasz sms-em kod weryfikacyjny do akceptacji transakcji. Zyskasz 30 dni na uregulowanie płatności za złożone zamówienie. Zupełnie bezkosztowo!

Instrukcje dotyczące płatności zostaną wysłane na Państwa maila.

W jaki sposób mam poinformować o rezygnacji z usługi?

Najszybszą drogą jest wysłanie do nas maila na pomoc@cmentarium.pl i informacja telefoniczna byśmy mogli natychmiast reagować.

Czy otrzymam jakieś potwierdzenie zamówionej usługi?

Tak, na podany przez Państwa adres mailowy zostanie wysłane zamówienie. W przypadku braku adresu mailowego korespondencję możemy prowadzić za pomocą sms-ów.

Czy mogę opłacić kilka zamówień jednym przelewem?

Tak, po wybraniu usług dla jednego grobu, po przejściu do kasy, będzie widoczna pozycja " Forma płatności". Klikamy "zmień" i z dostępnych metod zaznaczamy „płatne wspólnie” i doprowadzamy zamówienie do końca.
Następnie wybieramy/dodajemy kolejny grób i usługi, które nas interesują.
Przechodzimy do kasy, tam pojawi się pole „Zaznacz do wspólnego opłacenia”. Klikamy w okienko przy „Opłata zamówienia …(nr poprzedniego zamówienia)”. Aby doprowadzić płatność wspólną do końca, wybieramy sposób zapłaty. "Forma płatności" jest domyślnie ustawiona na przelew tradycyjny na konto. Aby skorzystać z pozostałych metod klikamy w " zmień" i z listy wybieramy dogodną formę płatności. 

Jak otrzymam zwrot środków za anulowane zamówienie?

Zwrotu wpłaconej kwoty dokonujemy tą samą metodą płatności, jaką wybrał klient podczas opłacania zamówienia, w terminie do 14 dni od otrzymania informacji o rezygnacji z usługi.

Jakie formy płatności są akceptowane?

Najwygodniej i najszybciej zamówienie opłacimy korzystając z szybkich płatności PayU (nie trzeba posiadać konta w PayU) i PayPal. Jeśli nie posiadasz w danym momencie wystarczających funduszy na wykupienie usługi pojedynczej czy opieki, możesz skorzystać z płatności ratalnych - Raty PayU lub spłaty odroczonej - PayU Płacę później.
Płatności można też dokonać przelewem bankowym czy przekazem pocztowym (długi czas oczekiwania).

Wszystkie dostępne metody płatności są widoczne przy finalizowaniu zamówienia. Po przejściu do koszyka, poniżej wybranych usług, pojawi się pozycja " forma płatności". Po prawej stronie widoczny jest też przycisk " zmień". Aby wyświetliły się wszystkie możliwe formy płatności, w tym PayPal czy PayU, należy kliknąć w "zmień". Na stronie sklepowej domyślnie ustawiony jest przelew tradycyjny na konto. Jeśli chcesz skorzystać z innej opcji, dokonaj wyboru zanim klikniesz "zamawiam".

Gdzie wpisuję uwagi do zamówienia, jak kolor kwiatów, termin, co chcę by pozostało na grobie itp.?

Uwagi do zamówienia pojawiają się po przejściu do kasy, w podsumowaniu zamówienia.

Co zrobić jeśli nie jestem zadowolony z jakości wykonania usługi?

W przypadku, gdy mają Państwo zastrzeżenia do naszej pracy najlepiej zadzwonić do nas, napisać wiadomość mailową. Często już na etapie rozmowy jesteśmy w stanie znaleźć rozwiązanie.
Rozpatrujemy każdą reklamację najszybciej jak możemy. W okresie świątecznym czas ten jest dłuższy ze względu na duże obciążenie bieżącą pracą.

Czy mogę dokonać płatności po wykonaniu zamówienia?

Nie, zamówienie zostaje przekazane do realizacji dopiero po opłaceniu.

Jaka jest forma potwierdzenia, że usługa została wykonana?

Po wykonaniu usługi zostaje wysłany do Państwa raport zdjęciowy. Ze względu na weryfikację jakości i zgodności wykonanej usługi, jakiej dokonują poszczególni pracownicy firmy, najczęściej jest to następny dzień roboczy.
Raporty z usług wykonanych w weekend wysyłane są dopiero w poniedziałek, w czasie pracy biura.

Czego mogę oczekiwać, gdy moja reklamacja zostanie pozytywnie rozpatrzona?

Jako, że reklamacja może dotyczyć jakości wykonania, dotrzymania terminu realizacji, czy też zakupów, proponujemy kilka rozwiązań, od zwrotu wpłaconej kwoty, po ponowne wykonanie usługi w wybranym zakresie, lub inne. Zastrzeżenia do zrealizowanej usługi prosimy kierować drogą e-mailową, bądź telefonicznie. Zawsze oferujemy możliwie najlepsze rozwiązanie, po uprzedniej rozmowie, kontakcie mailowym z klientem.

Czy mogę zrezygnować z usługi?

Tak, w przeciągu 14 dni od złożenia zamówienia, jeśli nie rozpoczęliśmy realizacji usługi, w tym dokonanie np. zakupów.

Czy otrzymam potwierdzenie dokonania płatności za złożone zamówienie?

Tak, po otrzymaniu płatności wysyłamy krótką wiadomość na wcześniej podany adres mailowy.

Wybór zniczy i kwiatów - zakupy do usług porządkowych i odwiedzin

Czy muszę w przypadku wykupienia opieki opłacić z góry wszystkie zakupy kwiatów i zniczy?

Nie. Można przed każdymi świętami, rocznicą złożyć i opłacić zamówienie na same kwiaty i znicze z wyprzedzeniem co najmniej 2-tygodniowym.

Czy cena zakupów kwiatów i zniczy może się zmienić i będę musiał coś dopłacać?

Tak, niestety w obecnym czasie, przy bardzo szybko wzrastających cenach, zdarzają się sytuacje, że nie jesteśmy w stanie zakupić określonych kwiatów w kwocie, która została na nie przeznaczona. Sytuacje te najczęściej dotyczą opiek nad grobami, gdy zakupy zostały opłacone wiele wcześniej.

Czy zdjęcia kwiatów i zniczy na liście usług pokazują co zostanie zakupione?

Nie, są to zdjęcia poglądowe.

Czy można zamówić złożenie wieńca na uroczystości pogrzebowej?

Nie, w chwili obecnej nie ma takiej możliwości.

Czy można zobaczyć zdjęcia wiązanek przed dodaniem ich do zamówienia?

Nie prowadzimy sprzedaży wiązanek. Wszelkie zakupy dokonywane są w przycmentarnych kwiaciarniach lub na stoiskach.

Czy mogę dokonać zmian we wcześniej opłaconych zakupach do zamówienia, albo w inny sposób wykorzystać przelane środki?

Tak, po uprzednim kontakcie z konsultantem można dokonać korekty zamówienia, jednak z odpowiednim wyprzedzeniem, w szczególności jeśli zmiana dotyczy terminów w okresie przedświątecznym.

Czy jest możliwość wyboru konkretnych kwiatów np. ze zdjęć?

Jeśli mamy zakupić wiązankę, stroik pod konkretne życzenie, oprócz opłaty za kwiaty i usługę należy dodać do koszyka „odwiedziny na grobie”. Możemy wtenczas zamówić w kwiaciarni wiązankę, stroik wg wytycznych i złożyć przy wykonywaniu usługi. W innym przypadku kupujemy to co jest dostępne przy cmentarzu, kierując się Państwa uwagami, np. co do koloru, rodzaju kwiatów.

Dodatkowe usługi związane z pracami ogrodniczymi

Czy możemy zaplanować i wykonać nasadzenia krzewów i roślin wg naszego projektu?

Wybór roślin i rozplanowanie ich umiejscowienia przy grobie, zazwyczaj pozostawiamy po stronie klienta, który zamawia usługę. W miarę możliwości doradzamy w tym zakresie. Usługę wyceniamy indywidualnie, po wybraniu konkretnych roślin i zapoznaniu się z lokalizacją grobu (miasto i cmentarz).

Czy przycinamy wysokie iglaki?

Przycinamy gałęzie drzew i iglaków, w wybranych miastach, do wysokości pozwalającej na wykonanie usługi przez jedną osobę, przy użyciu ręcznych nożyc do cięcia.

Czy można zamówić wykopanie uschniętych iglaków lub krzewów i posadzenie nowych?

Wykonujemy nasadzenia roślin, do około 100 cm całkowitej wysokości, w wybranych miastach. Przygotowujemy również teren pod nasadzenia, jednak nie usuwamy wysokich, mocno ukorzenionych krzewów. Oceny możliwych do wykonania prac ogrodniczych przy grobie, dokonujemy po zapoznaniu się z danymi odnośnie jego lokalizacji, opisie zakresu usług, przesłanych nam drogą mailową lub przekazanych w rozmowie telefonicznej z konsultantem.

Dołączenie aktualnego zdjęcia grobu skróci czas oczekiwania na odpowiedź. Wyślij zapytanie i zdjęcie na pomoc@cmentarium.pl lub poproś o wycenę na stronie kontaktu.

Czy dbamy o posadzone rośliny np. podlewamy gdy są upały?

Dbanie o rośliny odbywa się podczas realizacji wybranej usługi podstawowej/porządkowej przy grobie np. sprzątania czy odwiedzin.